Svar på tal

Fick en fråga av Maria som undrade vad jag gjorde nere på Strömsholm så jag tänkte svara på det nu.

Det är nämligen så att jag har sökt till Strömsholms Ridsportgymnasium. För någon vecka sedan fick jag brev från dem där det stod att jag var antagen dit för att göra ett ridprov. Man kommer alltså inte in på bara betygen utan man måste också göra ett ridprov där man betygsätts. Om du får IG på ridprovet har du ingen som helst möjlighet att komma in, men får du G,VG eller MVG har du stor chans att komma in.

Det här året var det över 200 personer som hade sökt in, men bara 60 st blev uttagna till ridprov. Och jag hade turen att vara en av dem. Om man får VG, eller MVG på ridprovet kan du få så kallade extrapoäng som gör att man har större chans att komma in.

På ridprovet fick jag VG, vilket jag är väldigt nöjd med! Jag har under de senaste månaderna försökt förbättra, min sits, skänkel och hand, och det känns som att jag har lyckats. Men jag ska fortsätta kämpa och bli mycket mycket bättre.

Det skulle verkligen vara en dröm att få utbilda sig på Strömsholm, och det känns som att det inte är jättelångt bort nu. Eftersom jag fick VG på ridprovet fick jag 30 extrapoäng som läggs på på mina betyg, vilket gör att jag har bättre chans att komma in än någon som fick G. Och jag hoppas verkligen att jag kommer in, det skulle vara så himla kul!

Här kommer lite mer bilder där nerifrån. Dock så är de tagna med mobilen, men man ser iaf vad det är för något :)















Ha de bra!
/Linnea

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Vad roligt Linnea! Hoppas du kommer in.. :-) Det är så mysigt där, var på tävlingarna där för några år sedan.

2011-04-11 @ 07:03:48
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ska du ta med din egna häst? :)

2011-04-11 @ 15:55:26
Postat av: Maria

Men gud vad roligt! Jag håller tummarna för dig!

2011-04-11 @ 20:51:09
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com
Postat av: Maria

Lilly vill att jag ska skriva att hon oxå håller tummarna att du kommer in:-)

2011-04-11 @ 20:53:17
URL: http://maria-hastliv.blogspot. com
Postat av: Amelie

Vad har du för betyg nu då? Hoppas det går bra! Jätte bra blogg :)

2011-04-18 @ 21:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0