Skipper träning

Hej igen, hoppas ni har haft en trevlig kväll:)

Tänkte berätta lite om gårdagen, red både Skipper och Dessy.

Skipper och jag började med en uteritt, vi red övre, runt ridskolan. Det märks att de hästarna inte får vara ute alls lika mycket, då han blev väldigt taggad. Vi tog nån galopp och självklart var det roligt då, men i slutet när jag hade tänkt att vi skulle skritta och ta det lugnt, så ville han inte alls koppla av.. Men jag förstår han ändå. Vi gick sedan in i ridhuset en sväng, och då jobbade vi mycket galopp, och en del galoppombyten. Vi har inte ridit så mycket galoppombyten i träningsgruppen, och Skipper har inte full koll på det, och inte jag heller för den delen;) Men det gick faktiskt bra, fick in känslan och fick till många fina byten! Jag måste träna mer på det, men det var verkligen härligt att få in just den där känslan.. Så jag är nöjd! 

Efter passet med Skipper och en del skötsel och mys, så promenerade jag till stallet och gjorde ordning Dessan. Jag och Linnea tog en galopptur. Dessy skötte sig också utmärkt. Har som jag sagt förut haft det lite jobbigt med galoppen, hon blir öppen, stor, springig, fattar fel och bryter galoppen, men det var inget sånt igår, så är helnöjd! Visserligen brukar jag inte jobba form när vi är ute och galopperar just för att hon bara ska få känna själv vad hon klarar, och det brukar oftast bli lite hetsigt, just för att hon inte haft styrkan. Men nu samlade hon som upp sig själv utan att jag höll i henne nått, så träningen börjar äntligen löna sig ordentligt!!:)

Blev ett ganska långt inlägg, så nu ska jag försöka runda av, men det finns så mycket man vill skriva och berätta, är hur kul som helst när det går framåt!

Nu blir det film, och sen sova. Skola imorn.. Hur som helst, gonatt!

jag och älskade skipp förra veckan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0