Svar på kommentar

Fick nyss en fråga om varför Dessy rids med graman på bilderna. Det finns flera olika anledningar till det.

Jag tycker inte att det är något fel med att rida med graman bara man inte gör det för ofta och att man använder den på rätt sätt. En graman kan vara till hjälp i många lägen. Men om man inte vet hur man använder en graman kan den göra mer skada än nytta.

Jag brukar ibland (väldigt sällan) rida på graman på Alice för att hon kan kan vara riktigt tjurig ibland. Och då menar jag inte lite tjurig heller. Vissa dagar tar det 40 minuter innan vi kan komma till arbete. Jag använder den också ibland för att Alice har krånglat lite med galopperna nu på slutet. Tagit fel galopp och bara velat springa ifrån arbetet. Då tycker jag att det kan vara bra att ta hjälp av en graman istället för att behöva tjaffsa. Men det är min åsikt och självklart har inte alla samma åsikt som jag.

Hanna har aldrig ridit Dessy med graman förut, men hon tänkte prova att rida med den en gång för att få till galoppen. Det har ingenting att göra med Dessys form eller så. Hon är inriden för lite mer än ett år sedan ungefär och kan behöva få lite mer framåtbjudning ibland, så det var också därför hon reds med det.

Men nu vet den anonyma som undrade iallafall.

Kram Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0